Horizon: Zero Dawn Günlükleri #3: Artık Sıktı!

Horizon: Zero Dawn’da 13. saatimi bitirdim. Ve söyleyebileceğim tek bir şey var. Artık sıktı…

Horizon: Zero Dawn’ın ilk 3 saatinde gerçekten çok eğlendim. Hem hikayeye odaklanan, hem de Open World’e odaklanan ve ikisini de çok iyi yapan oyunlar aşırı az. Bir elin parmaklarını geçmez yani o derece. Ve ilk 3 saatte Horizon: Zero Dawn’ın o oyunlardan biri olacağını düşünmüştüm. Çünkü oyun gerçekten böyle hissettiriyor. Hem hikayede ilerlerken iyi hissediyorsunuz, karakterlerin düşüncelerini anlıyorsunuz, amaçlarını anlıyorsunuz, bağ kuruyorsunuz, hem de Open World’de oldukça hoş yan görevlerle karşılaşıyorsunuz. İlk 10 saat sonunda ise oyunun Open World ağırlıklı, eğlenceli bir oyun olacağını düşünmüştüm. Aynı Far Cry 3 ve 4’te aldığım zevki alacağım, hikayesinin de en azından Far Cry’dan daha iyi olacağı bir oyun olduğunu sanmıştım. Fakat 13. saatin sonunda üzülerek söylüyorum ki bu oyun Ghost Recon: Wildlands olma yolunda.

 

Hikaye ile ilgili bir sorunum yok. Hikaye kısımları oldukça zevkli, eğlenceli. Yan görevler de aynı şekilde hiç fena değil. Ama artık bir daha Outpost temizlemek veya haritayı açmak için büyük bir robotun üzerine çıkmak istemiyorum. Veya gidip de metal çiçekler peşinde koşmak, biraz daha robot öldürmek istemiyorum. Oyunun Open World kısımları çok tekrar ediyor. Evet belki 4,5 tane kule açma, 6,7 tane Outpost falan var. Ama artık robot öldürmek de eğlenceli değil. Sürekli farklı robotlar çıksa da bu robotlar genelde bildiğim robotlara birkaç parça eklenmişi oluyor. Yani 4,5 çeşit robot var, ama bunların varyasyonları çıkıyor karşıma. Ve haritayı açınca görmeniz lazım. 15 saniye boyunca robot bölgeleri çıkıyor.

 

Hani Far Cry’larda var ya. Nerede hangi hayvanın bulunduğunu gösteriyor. Far Cry’da 30 tane varsa, bunda 100, hatta 100’den fazla var. Her yerde robot, her yerde robot, bir göreve giderken bile 20, 25 tane robot görüyorum. Yeter arkadaşım! Eğlencesi kalmadı artık. Çğnkü her ne kadar yeni bir robot öldürürken eğlenseniz de artık Watcher’ların gözüne ateş etmekten veya Sawtooth’ların arkasına ateş etmekten sıkıldım. Çok yaptım çünkü. Aynı yere, aynı oklarla, aynı şekilde. Zaten karakter çok ağır, çok fazla silah çeşitliliği yok, çok fazla robot çeşitliliği yok, bir de 80 kere yapmayalım. Artık bir robot daha görünce onlara bulaşmak istemiyorum.

 

Kısaca Horizon: Zero Dawn, ilk başlarda Platinum alayım dediğim, sonra bulduğum her görevi yapayım dediğim, şimdi ise bir an önce şu Quest’leri bitirip çekileyim dediğim bir oyun oldu. Artık değişir mi bilmem. Çünkü gördüğüm kadarıyla artık kalan tek şey aynı görevleri bir daha bir daha yapmak. Haritanın her yerine erişimim var, istediğim yere gidebilirim. Biraz haksızlık etmiş olabilirim, ama eğer öyle bir durum olduysa da zaten bir daha oynadığımda eğleneceğim demektir. Yani bir daha ki günlük yazısında bahsederim. Bu arada Günlükler de artık Özel Yazı’lar kapsamında. Daha detaylı bilgiyi yarın ki ilk Hafta Sonu yazısında vereceğim.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>